maandag 9 januari 2012

Manga, Japanse strips!!


Jongeren zijn dol op manga omdat ze veel dynamischer zijn dan Europese strips. Het is net of je een film kijkt op een strippagina..
Manga zijn er over bijna ieder denkbaar onderwerp of het nu tennis is of de opvoeding van kinderen, het zakenleven, romantisch highschool drama’s of avonturen van superhelden in een verre toekomst. Sommige manga behandelen psychologisch en filosofische dilemma’s waar andere vooral humoristisch zijn. Manga zijn ook niet alleen bedoeld voor vermaak. Er zijn veel informatieve en educatieve manga.
Manga lees je achter naar voren en van rechts naar links.
Ze verschijnen in de vorm van pockets.

Pas gelezen!
Momenteel ben ik de mangareeks ‘detective Conan’ aan het lezen.
Door het eerste deel heb ik mij moeten worstelen. Vooral om gewoon te worden aan de leesrichting en aan de drukke bladvulling (De kaders bij manga zijn rechthoekig, vierkant, driehoekig, rond en spannend met close-ups).
Momenteel heb ik deel 4 uitgelezen.
En ja, ik wil graag weten hoe het verder afloopt met detective Conan?
Andere manga reeksen in onze bib zijn:
Bleach, Death note, Dragonball

Oproep!
Waarom lees jij graag manga? Welke heeft jouw voorkeur?
Voorstel van een mangareeks met een vrouwelijk hoofdpersonage.
Mail naar bibliotheek@overpelt.be of Josee.gaethofs@overpelt.be
Laat van jullie horen!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten