donderdag 27 januari 2011

Gedichtendag 2011

Marc Tritsmans wint met zijn dichtbundel "Studie van de schaduw" de Herman De Conickprijs 2011 voor de beste dichtbundel. Bovendien wint hij met zijn gedicht "Uitgesproken" de Herman De Coninckprijs 2011 voor het beste gedicht. Dit is het winnend gedicht:

Uitgesproken

Praat met mij en doe dat
honderduit, vertel me zwijgend
waarover een leven gaat
hoeveel tederheid er nodig is
en adem gulzig tot het eind

spreek dit lichaam zonder
een spoor van schroom, spreek
het, spel het volledig uit
laat me duizelen breng me
in totale ademnood geef je

eindelijk helemaal bloot

Bij de boekhandel ontvang je vandaag een gratis poster met dit gedicht.

In onze bibliotheek krijg je vandaag een postkaart met het gedicht "Forgotten Fields" van Remco Campert. Bovendien kunnen we 40 exemplaren weggeven van het gedichtendagessay "De smaak van het geluid van het hart" van Jan Lauwereyns dat verschijnt naar aanleiding van gedichtendag 2011. Interesse? Kom dan vandaag naar de bibliotheek.

Morgen, vrijdag kan je bij onze vrienden van CC Palethe nog naar de voorstelling "Mijn leven langs de poëzie om" van Chris Lomme.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten